KERTAS KONSEP














==============================================================
KEJOHANAN MERENTAS DESA
MAJLIS SUKAN SEKOLAH PERAK 2017
MAKLUMAT KEJOHANAN
1.       Nama Kejohanan
          Kejohanan Merentas Desa MSS Perak 2017.
2.       Pengelolaan
          Kejohanan ini dikelolakan oleh Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Daerah Manjung
3.        Jenis Pertandingan
           Lelaki dan Perempuan bawah 12, 15 dan 18 tahun
4.       Tarikh dan Tempat Kejohanan         
          Tarikh           :  25 & 26 Februari 2016 ( Sabtu - Ahad )
          Tempat         :  SMK. Batu Sepuluh, Lekir, Sitiawan
          Lapor Diri      :  25 Februari 2016 (3.00 – 4.30 Ptg ) di Asrama SMK. Bt Sepuluh, Lekir
                                dan  SABK Maahad Islahiah Addiniah, Lekir, Sitiawan
5.       Pendaftaran
5.1         Semua borang penyertaan mesti diisi dengan lengkap dan bertaip
  Serta disahkan oleh Setiausaha MSS Daerah.   ( Borang  MO1 )
5.2         Borang pendaftaran peserta hendaklah dihantar bersama-sama 1 Salinan sijil lahir / My Kid (Bawah 12 Tahun)  kad pengenalan bagi pemain  15 & 18 tahun  ke bawah yang telah di sahkan.
5.3         Borang pendaftaran awal yang lengkap hendaklah dihantar secara email kepada:
5.4        Tarikh tutup pendaftaran pada  15 Februari 2017 ( Jumaat )
                                                                      
6.       Penginapan
6.1         Semua kontinjen akan menginap di Asrama sekolah yang disedikan oleh pengelola   
6.2         Pemain dan pegawai diminta membawa  cadar dan sarung bantal serta keperluan yang sepatutnya untuk keperluan diri sendiri ketika kejohanan.
6.3         Makan dan minuman disediakan ditempat penginapan untuk pemain dan pegawai .                                
6.4         Keselamatan dan kebajikan peserta di tempat penginapan adalah di bawah pengawasan pengurus pasukan masing-masing.
6.5         Pihak sekolah akan menuntut ganti rugi kepada daerah berkenaan bagi sebarang kerosakan dan kehilangan harta benda di dalam bilik asrama.
6.6         Melapor diri untuk penginapan
6.6.1            Tarikh           :   25 Feb 2017 ( Sabtu )
                   Masa            :   3.00 – 4.30  Petang
                   Tempat         :   Asrama SMK. Bt. Sepuluh, Lekir
                                          Asrama SABK Maahad Islahiah Addiniah, Lekir           
6.6.2            Masa Keluar   :   2.00 petang hari akhir pertandingan
6.7         Penginapan mengikut daerah
Sekolah
Daerah
SMK. Bt. Sepuluh
KU
KS
Hi. Prk
LMS
Btg. Pdg
SABK Maahad
Hu. Prk
Prk. Tgh
Kerian
KK
Manjung

7.       Mesyuarat dan Taklimat
7.1         Taklimat  Pengurus Pasukan akan diadakan pada
Tarikh           :   25 Februari 2017
Masa            :   8.30 malam
Tempat         :   SMK. Bt. Sepuluh, Lekir, Sitiawan
7.2         Penyelaras Teknik setiap daerah diminta hadir ke mesyuarat untuk
membantu membuat penyemakan pendaftaran pasukan.
7.3         Mesyuarat Penyelaras Teknik (PTPS) akan diadakan pada:
                   Tarikh           :   19 Januari, 2017
                   Masa            :   2.30 petang
                   Tempat         :   SMK. Bt. Sepuluh, Lekir, Sitiawan
8.     Majlis Penutupan Rasmi
Perasmi      :   Pegawai Pendidikan Daerah Manjung              
                        Tarikh           :   26 Februari 2017
                   Masa            :   12.30 tgh
                             Tempat         :   SABK. Maahad Islahiah Addiniah, Lekir, Sitiawan
9.    Jumlah Peserta dan  Pegawai Kontinjen
Kategori
L
P
Bil Pemain
Bil daerah
Jumlah Atlet
Bawah 18
6
6
12
10
120
Bawah 15
6
6
12
10
120
Bawah 12
6
6
12
10
120
JUMLAH PESERTA
360

Bil
Tugas
Bil Pegawai
Bil Daerah
Jumlah  Pegawai
1
PTPS Negeri
1

1
2
Hakim / Petugas
140
-
140
3
Pengerusi Teknik
1
10
10
4
Pengurus Pasukan
3
10
30
5
Jurulatih
6
10
60

JUMLAH PEGAWAI
241
           
10.     Makanan & minuman
            10.1    Makanan disediakan untuk para pemain dan pegawai pasukan sepanjang
                   kejohanan.
            10.2    Makan akan disediakan pada 25 Februari, 2017 bermula makan malam
                  
Makan / Tarikh
25 .2. 2017 (Sabtu)
26. 2. 2017 (Ahad)
Sarapan Pagi
6.00 – 6.30 pg

-

461 org
Makan Tengahari
11.00 pg – 12.00 tgh

-

461 org
Makan malam
7.00 mlm – 8.30 mlm

461 org

-

          10.3    Semua makanan disediakan di asrama penginapan.
          10.4    Sarapan pagi untuk pegawai kejohanan disediakan di arena pertandingan
          10.5    Minuman peserta disediakan di arena pertandingan.
11.      Jadual Pertandingan
           Sila rujuk lampiran yang disediakan

12.      Peraturan Pertandingan
          Sila rujuk lampiran yang disediakan.
13.      Urusetia Kejohanan
12.1 Urusetia kejohanan akan berpusat di Venue Kejohanan
12.2 Semua keputusan pertandingan akan dipamerkan di Urusetia
12.3 Pegawai urusetia akan berada di tempat kejohanan untuk mendapatkan   
       keputusan rasmi
14.      Perkara Am
14.1 Setiap pasukan adalah bertanggungjawab ke atas keselamatan atlet,   peralatan Pasukan dan keperluan peribadi pemain masing-masing. Jawatankuasa pengelola tidak boleh dipertanggungjawabkan atas sebarang kemalangan dan kehilangan
        Harta benda atlet dan pegawai.
           14.2   Setiap pasukan hendaklah membawa peti pertolongan  kecemasan bagi
                      kegunaan daerah masing-masing.
            14.3   “AMALKAN HIDUP DALAM PERSEKITARAN YANG BERSIH” oleh itu
                    dipohon pengurus pasukan memaklumkan kepada pemain untuk TIDAK
                    membuang sampah di padang  dan di dalam bilik asrama.
14.4  Sebarang kesulitan yang berkaitan dengan kejohanan, pegawai berikut
boleh dirujuk:
En. Abd Aziz bin Mohamad Sarip ( Penyelia Kanan Sukan )           019 - 4725200
En. Muhamad Sabrizal bin Sabri  (Penyelia Sukan)                       012 - 4878191
Encik Wan Kamarulzaman b. Wan Kamaruddin
 ( PTPS Merentas Desa MSSPK)                                                 018 - 95190657
En. Balamurugan a/l Nadeson                                                                    
(PTPS Merentas Desa Manjung)                                                 011 - 15183253

KRONOLOGI
KEJOHANAN MERENTAS DESA  MSSPK
BAWAH 12, 15 DAN 18 TAHUN
25. 2. 2017
( Sabtu )

3.00 petang

Ketibaan Kontingen

Asrama Penginapan

5.30 – 6.30 petang

Penyesuaian  Gelanggang

Trek

8.30  malam

Mesyuarat Pengurus Pasukan & PTPS

SMK. Bt. Sepuluh, Lekir, Sitiawan










26. 2. 2017
( Ahad )





6.15  pagi
Sarapan Pagi
Asrama Penginapan

7.00  pagi 
Pergerakan ke venue

SMK. Bt. Sepuluh, Lekir, Sitiawan

7.10 pagi
Pendaftaran peserta

SMK. Bt. Sepuluh, Lekir, Sitiawan

7.15  pagi 

Taklimat Kepegawaian

SMK. Bt. Sepuluh, Lekir, Sitiawan

7.30  pagi
Pemanasan badan

SMK. Bt. Sepuluh, Lekir, Sitiawan
8.30  pagi
Pelepasan    L 18
Trek Larian
8.35 pagi
Pelepasan    L 12
Trek Larian
8.40  pagi
Pelepasan    P 12
Trek Larian
8.45  pagi
Pelepasan    L 15
Trek Larian
8.50  pagi
Pelepasan    P 15
Trek Larian
8.55  pagi
Pelepasan    P 18
Trek Larian
10.00 pagi
Peserta & Pegawai balik ke asrama
Persiapan diri
Asrama Penginapan
11.00  pagi –
12.00  tgh
Makan tengah hari
Asrama Penginapan
12.30  tgh  
Penyampaian hadiah / Penutupan

SMK. Bt. Sepuluh, Lekir, Sitiawan
1.45 ptg
Taklimat kepada atlit terpilih ke pemilhan latihan pusat

SMK. Bt. Sepuluh, Lekir, Sitiawan
2.00 petang
Kontinjen bertolak pulang
ke daerah masing- masing